Tilbake til prosjekter

Headshed

Headshed Cube er en unik kombinasjon av CRM og salgsverktøy. De hadde allerede et solid fundament da vi startet samarbeidet, men hadde behov for en oppfrisking for å fremstå slik de ønsket og å nå ønsket målgruppe. Det resulterte i en oppdatert visuell profil, nye nettsider og en explainerfilm som forteller om tjenesten.
Leveranse:
Storyboard, manus, animasjon, lyddesign, musikk, voiceover, Wordpress-site, logo og fargepalett.

Arbeidet med nye nettsider, explainervideo og visuell profil krevde mye tankevirksomhet og innsats fra oss for at vi skulle få et resultat vi sto inne for. Det aller beste med samarbeidet med Gustav var at han hele tiden holdt i prosessen og sørget for å holde oss på sporet gjennom hele prosjektet - fra start til slutt. Det utgjør en stor merverdi for et lite team som til enhver tid blir dratt i alle retninger.

Magnus Slørdal

Salgsleder Headshed

OPPDATERT VISUELL PROFIL

Første oppgave var å oppdatere identiteten. Headshed ønsket å fremstå mer leken enn før, og dette måtte vises gjennom den visuelle profilen. Vi endte med å ikke skape en helt ny logo, men basere oss på eksisterende form og gå fra corporate blå til litt sprekere gul og oransje.
Headshed Profile Mockup 01 2 1536x960.jpg
Et fargepalett ble utviklet samt en liten profilhåndbok med retningslinjer for bruk av logo, flere logovarianter, ny typografi og eksempler på bruk. I forbindelse med explainerfilmen ble det også utviklet en rekke 3D-illustrasjoner. Disse ble tatt igjen på hjemmesiden og ble en naturlig del av det visuelle uttrykket.
Headshed Ikon
Hs Icon Team 01 0033 Cropped
Hs Icon Privacy 600px

Grafisk materiale og presentasjoner

I løpet av perioden vi har jobbet sammen, har det blitt produsert mye forskjellig visuelt innhold, alt fra plakater, rollups, merch, presentasjoner og illustrasjoner. 
Cube Presentasjon 01
Headshed Sticker 02Cube Pyramide 01
Headshed Image 01

NY NETTSIDE

Nettsiden til Headshed hadde behov for en oppgradering, både for å matche den nye visuelle profilen men også for å formidle relevant information om produktet, vise hvilke fordeler Cube gir og fremstå som mer leken.

I tett samarbeid med kunde ble vi enige om hva en ny side skulle formidle, hva som var viktigst og hva vi ønsket besøkende skulle gjøre. I denne versjonen av nettsiden landet vi på at det viktigste var å få potensielle kunder til å booke et møte for å få en demo av programvaren.

3D-illustrasjonene utviklet i forbindelse med explainer-filmen ble et bærende element, samt tydelig bruk av fargepalettet.

Nettsidene har siden lansering utviklet seg videre, og i dag har Headshed en levende blogg de administrerer selv for å publisere innhold med jevne mellomrom.

Explainerfilm

For å gi en rask innføring i hva Headshed Cube er og hvordan det kan hjelpe bedrifter, ble det produsert en forklaringsfilm.

Filmen tar utgangspunkt i John som er salgssjef og de utfordringene han møter når han skal sørge for lønnsomhet i bedriften samtidig som han ivaretar sine ansatte. Manus ble utformet i samarbeid med kunde, og etter noen revisjoner utformet jeg et storyboard som skisserte hvordan historien kunne bli fortalt.
Headshed Storyboard Mockup 01
Når vi var enige om storyboard kunne produksjonen settes i gang. Etter å ha presentert styleframes (som viser hvordan viktige elementer i filmen blir seende ut) fulgte noen uker med animering, lydlegging og musikkproduksjon.
Cube Happy

Flere prosjekt