OPPDATERT VISUELL PROFIL
Første oppgave var å oppdatere identiteten. Headshed ønsket å fremstå mer leken enn før, og dette måtte vises gjennom den visuelle profilen. Vi endte med å ikke skape en helt ny logo, men basere oss på eksisterende form og gå fra corporate blå til litt sprekere gul og oransje.

Et fargepalett ble utviklet samt en liten profilhåndbok med retningslinjer for bruk av logo, flere logovarianter, ny typografi og eksempler på bruk. I forbindelse med explainerfilmen ble det også utviklet en rekke 3D-illustrasjoner. Disse ble tatt igjen på hjemmesiden og ble en naturlig del av det visuelle uttrykket.



Grafisk materiale og presentasjoner
I løpet av perioden vi har jobbet sammen, har det blitt produsert mye forskjellig visuelt innhold, alt fra plakater, rollups, merch, presentasjoner og illustrasjoner.




NY NETTSIDE
Nettsiden til Headshed hadde behov for en oppgradering, både for å matche den nye visuelle profilen men også for å formidle relevant information om produktet, vise hvilke fordeler Cube gir og fremstå som mer leken.
I tett samarbeid med kunde ble vi enige om hva en ny side skulle formidle, hva som var viktigst og hva vi ønsket besøkende skulle gjøre. I denne versjonen av nettsiden landet vi på at det viktigste var å få potensielle kunder til å booke et møte for å få en demo av programvaren.
I tett samarbeid med kunde ble vi enige om hva en ny side skulle formidle, hva som var viktigst og hva vi ønsket besøkende skulle gjøre. I denne versjonen av nettsiden landet vi på at det viktigste var å få potensielle kunder til å booke et møte for å få en demo av programvaren.
3D-illustrasjonene utviklet i forbindelse med explainer-filmen ble et bærende element, samt tydelig bruk av fargepalettet.
Nettsidene har siden lansering utviklet seg videre, og i dag har Headshed en levende blogg de administrerer selv for å publisere innhold med jevne mellomrom.
Nettsidene har siden lansering utviklet seg videre, og i dag har Headshed en levende blogg de administrerer selv for å publisere innhold med jevne mellomrom.
Explainerfilm
For å gi en rask innføring i hva Headshed Cube er og hvordan det kan hjelpe bedrifter, ble det produsert en forklaringsfilm.
Filmen tar utgangspunkt i John som er salgssjef og de utfordringene han møter når han skal sørge for lønnsomhet i bedriften samtidig som han ivaretar sine ansatte. Manus ble utformet i samarbeid med kunde, og etter noen revisjoner utformet jeg et storyboard som skisserte hvordan historien kunne bli fortalt.
Filmen tar utgangspunkt i John som er salgssjef og de utfordringene han møter når han skal sørge for lønnsomhet i bedriften samtidig som han ivaretar sine ansatte. Manus ble utformet i samarbeid med kunde, og etter noen revisjoner utformet jeg et storyboard som skisserte hvordan historien kunne bli fortalt.

Når vi var enige om storyboard kunne produksjonen settes i gang. Etter å ha presentert styleframes (som viser hvordan viktige elementer i filmen blir seende ut) fulgte noen uker med animering, lydlegging og musikkproduksjon.
