I konseptutviklingsfasen så vi på konkurrenter og bransjetrender for å hente inspirasjon og ideer. Med kundens mål og behov som utgangspunkt, ble det utviklet flere konsept for å finne et tiltalende visuelt uttrykk som reflekterte ScoutDIs personlighet.
ScoutDI ønsket å beholde det eksisterende logosymbolet, men ville oppdatere typografien, fargepalettet og det visuelle utrykket til en mer teknisk og moderne stil.
Resultatet av prosessen ble en omfattende profilhåndbok som gir tydelige instruksjoner for bruk av logoen, layout og fargehierarkiet. Dette arbeidet la grunnlaget for øvrig grafisk materiell som skulle produseres, inkludert brosjyrer, visittkort, rollups og nettsiden.
Resultatet av prosessen ble en omfattende profilhåndbok som gir tydelige instruksjoner for bruk av logoen, layout og fargehierarkiet. Dette arbeidet la grunnlaget for øvrig grafisk materiell som skulle produseres, inkludert brosjyrer, visittkort, rollups og nettsiden.
3D-illustrasjoner
Tidlig i prosessen ble det produsert 3D-visualiseringer av ScoutDIs autonome drone. Illustrasjoner ble bl.a brukt til messemateriell og brosjyre som illustrasjon for å forklare hvilken teknologi som er integrert i dronen og hvilke fordeler dette gir brukeren.
Nettside
Nettsiden ble utviklet av Stoppeffekt i WordPress i tett samarbeid med kunde. Siden vedikeholdes i stor grad av kunde selv slik at de selv kan flytte på innhold, endre på tekst og bilder og til og med legge til nye moduler om behovet skulle oppstå.
Besøk nettsideGrafisk materiale
I løpet av samarbeidet har en lang rekke grafisk materiell blitt produsert, blant annet:
- Digitale og trykte annonser
- Brosjyrer
- Word- og InDesign-maler
- Hubspot-templates
- Brukermanualer
- Produktark
- Visittkort
- Rollups
- Treningssertifikat
- Bilfolie
- Logoanimasjoner
- Premiere-templates
- og mye mer
Markedsmateriell
ScoutDI presenterer ofte teknologien sin på messer rundt om i verden, og har behov for markedsmateriell som f.eks brosjyrer og messevegger tilpasset et internasjonalt publikum. Stoppeffekt produserer grafisk materiell, samt visualiseringer i 3D for å vise hvordan sluttresultatet kan bli seende ut før det blir satt i produksjon.
Animasjonsfilm
Helt i starten av samarbeidet ble Stoppeffekt forespurt om å lage en teaser-intro til en pitch hos nHack i Shanghai for å skape oppmerksomhet rundt deres nye drone.
Scout 137 teaser, da produktet var i startfasen. Animasjon, lyd og musikk av Stoppeffekt.
Siden starten av samarbeidet har ScoutDI opplevd sterk vekst og fått mye oppmerksomhet fra internasjonale aktører. Det har vært en glede å se bedriften vokse så langt, og ser frem til videre samarbeid!